L'evaporazione hè u prucessu fisicu di cunvertisce un liquidu in un gasu. In generale, un evaporatore hè un ughjettu chì cunverta una sustanza liquida in un statu gasu. Ci hè un gran numaru di evaporators in l'industria, è l'evaporatore utilizatu in u sistema di refrigerazione hè unu di elli. L'evaporatore hè una parte assai impurtante di i quattru cumpunenti principali di a refrigerazione. U liquidu condensatu à bassa temperatura passa per l'evaporatore per scambià u calore cù l'aria esterna, vaporizes è assorbe u calore, è ottene l'effettu di a refrigerazione. L'evaporatore hè principalmente cumpostu da una camera di riscaldamentu è una camera di evaporazione. A camara di riscaldamentu furnisce u liquidu cù u calore necessariu per a vaporizazione, è prumove u liquidu per fogghi è vaporize; a camera di vaporization sipara cumplettamente u gas-liquidu dui fasi.
U vapore generatu in a camera di riscaldamentu hà una grande quantità di schiuma liquida. Dopu avè righjuntu a camera di evaporazione cù un spaziu più grande, sti liquidi sò siparati da u vapore per autocondensazione o l'azzione di un demister. Di solitu u demister hè situatu à a cima di a camera di evaporazione.
L'evaporatore hè divisu in trè tippi secondu a pressione di u funziunamentu: pressione normale, pressurizzata è decompressed. Sicondu u muvimentu di a suluzione in l'evaporatore, pò esse divisu in: ① tipu di circulazione. A suluzione di ebollizione passa per a superficia di riscaldamentu per parechje volte in a camera di riscaldamentu, cum'è u tipu di tubu di circulazione cintrali, u tipu di cesta appesa, u tipu di riscaldamentu esternu, u tipu Levin è u tipu di circulazione forzata. ②Tipu unidirezionale. A suluzione bollente passa per a superficia di riscaldamentu una volta in a camera di riscaldamentu senza flussu di circulazione, vale à dì, u liquidu cuncintratu hè scaricatu, cum'è u tipu di film chì cresce, u tipu di film in caduta, u tipu di film d'agitazione è u tipu di film centrifuga. ③ Tipu di cuntattu direttu. U mediu di riscaldamentu hè in cuntattu direttu cù a suluzione per trasfiriri u calore, cum'è un evaporatore di combustione sottumessu. Durante u funziunamentu di u dispusitivu di evaporazione, una grande quantità di vapore di riscaldamentu hè cunsumata. Per salvà u vapore di riscaldamentu, pò esse usatu un dispositivu di evaporazione multi-effetti è un evaporatore di recompressione di vapore. L'evaporatori sò largamente usati in l'industria chimica, ligera è altri settori.
Un vaporizzatore utilizatu in a medicina, l'anestesia volatile per inalazione sò liquidi à a temperatura di l'ambienti. U vaporizzatore pò vaporizà in modu efficace u liquidu anesteticu volatile in gas, è pò aghjustà precisamente a cuncentrazione di l'output di vapore anesteticu. A vaporizazione di l'anesthesia necessita di calore, è a temperatura intornu à u vaporizzatore hè un fattore maiò in a determinazione di a rata di vaporizzazione di l'anestesia volatile. Macchine d'anestesia cuntempuranee usanu largamente evaporatori di compensazione di u flussu di temperatura, vale à dì, quandu a temperatura o u flussu di l'aria fresca cambia, a rata di evaporazione di l'anestesia inalazione volatile pò esse mantenuta constante per mezu di un mecanismu di compensazione automatica, per assicurà chì l'anestesia inalazione lascia u evaporatore. A cuncentrazione di output hè stabile. A causa di e diverse proprietà fisiche, cum'è u puntu di ebollizione è a pressione di vapore saturatu di diversi anesthetics inhalation volatili, i vaporizatori anu specificità di droga, cum'è vaporizzatori enflurane, vaporizzatori isoflurane, etc., chì ùn ponu micca esse usatu in cumunu cù l'altri. I vaporizzatori di i machini di anesthesia muderni sò soprattuttu posti fora di u circuitu di respirazione di l'anesthesia, è sò cunnessi cù un flussu d'ossigenu separatu. U vapore anesteticu di inalazione evaporatu hè mischju cù u flussu di l'aire principale prima di esse inalatu da u paziente.