Principiu di u ventilatore di l'aria condizionata di l'automobile
Riassuntu: U sistema di climatizazione di l'automobile hè un dispositivu per realizà u raffreddamentu, u riscaldamentu, u scambiu di l'aria è a purificazione di l'aria in a carrozza. Pò furnisce un ambiente di guida cunfortu per i passageri, riduce l'intensità di a fatigue di i cunduttori è migliurà a sicurezza di guida. L'equipaggiu di climatizazione hè diventatu unu di l'indicatori per misurà se a vittura hè cumpleta. U sistema di climatizazione di l'automobile hè cumpostu da compressore, ventilatore di climatizazione, condensatore, essiccatore di almacenamiento di liquidu, valvula di espansione, evaporatore è ventilatore, ecc. Questu articulu introduce principalmente u principiu di u ventilatore di climatizazione di l'automobile.
Cù u riscaldamentu climaticu è u migliuramentu di i bisogni di e persone per l'ambiente di guida, sempre più vitture sò dotate di sistemi di climatizazione. Sicondu e statistiche, in u 2000, u 78% di e vitture vendute in i Stati Uniti è in Canada eranu dotate di climatizazione, è avà si stima cunservativamente chì almenu u 90% di e vitture sò climatizate, in più di purtà un ambiente di guida cunfortu à e persone. Cum'è utilizatore di vittura, u lettore deve capisce u so principiu, affinchì e situazioni d'emergenza possinu esse risolte più efficacemente è rapidamente.
1. Principiu di funziunamentu di u sistema di refrigerazione automobilistica
U principiu di funziunamentu di u sistema di refrigerazione di l'aria condizionata di l'automobile
1, u principiu di funziunamentu di u sistema di refrigerazione di l'aria condizionata di l'automobile
U ciclu di u sistema di refrigerazione di l'aria condizionata di l'automobile hè custituitu da quattru prucessi: cumpressione, liberazione di calore, strozzatura è assorbimentu di calore.
(1) Prucessu di cumpressione: u compressore inala u gasu refrigerante à bassa temperatura è bassa pressione à a surtita di l'evaporatore, u comprime in gasu à alta temperatura è alta pressione, è dopu u manda à u condensatore. A funzione principale di stu prucessu hè di cumpressà è pressurizà u gasu in modu chì sia faciule da liquefà. Durante u prucessu di cumpressione, u statu di u refrigerante ùn cambia micca, è a temperatura è a pressione cuntinueghjanu à cresce, furmendu gasu surriscaldatu.
(2) Prucessu di liberazione di u calore: u gas refrigerante surriscaldatu à alta temperatura è alta pressione entra in u condensatore (radiatore) per u scambiu di calore cù l'atmosfera. A causa di a riduzione di a pressione è di a temperatura, u gas refrigerante si condensa in un liquidu è libera una grande quantità di calore. A funzione di stu prucessu hè di espulsà u calore è di cundensà. U prucessu di cundensazione hè carattarizatu da un cambiamentu di statu di u refrigerante, vale à dì, sottu à a cundizione di pressione è temperatura custanti, cambia gradualmente da gas à liquidu. U liquidu refrigerante dopu a cundensazione hè liquidu à alta pressione è alta temperatura. U liquidu refrigerante hè surraffreddatu, è più grande hè u gradu di surraffreddamentu, più grande hè a capacità di l'evaporazione di assorbe u calore durante u prucessu di evaporazione, è megliu hè l'effettu di refrigerazione, vale à dì, l'aumentu currispundente di a pruduzzione di fretu.
(3) prucessu di strozzatura: u liquidu refrigerante à alta pressione è alta temperatura hè strozzatu attraversu a valvula di espansione per riduce a temperatura è a pressione, è u dispusitivu di espansione hè eliminatu in una nebbia (piccule gocce). U rolu di u prucessu hè di rinfriscà u refrigerante è di riduce a pressione, da u liquidu à alta temperatura è alta pressione à u liquidu à bassa pressione, per facilità l'assorbimentu di calore, cuntrullà a capacità di refrigerazione è mantene u funziunamentu nurmale di u sistema di refrigerazione.
4) Prucessu d'assorbimentu di calore: u liquidu refrigerante in forma di nebbia, dopu esse raffreddato è depressu da a valvula d'espansione, entra in l'evaporatore, dunque u puntu d'ebullizione di u refrigerante hè assai più bassu di a temperatura in l'evaporatore, dunque u liquidu refrigerante evapora in l'evaporatore è bolle in gas. In u prucessu d'evaporazione, assorbe assai calore intornu, riducendu a temperatura in a vittura. Dopu, u gas refrigerante à bassa temperatura è bassa pressione scorre fora di l'evaporatore è aspetta chì u compressore l'inali di novu. U prucessu endotermicu hè caratterizatu da u cambiamentu di statu di u refrigerante da liquidu à gaseosu, è a pressione ùn cambia micca in questu mumentu, vale à dì, u cambiamentu di stu statu hè realizatu durante u prucessu di pressione costante.
2, u sistema di refrigerazione di l'aria condizionata di l'automobile hè generalmente cumpostu da compressori, condensatori, essiccatori di almacenamiento di liquidi, valvole di espansione, evaporatori è soffiatori. Cum'è mostratu in a Figura 1, i cumpunenti sò cunnessi da tubi di rame (o aluminiu) è di gomma à alta pressione per furmà un sistema chjusu. Quandu u sistema di fretu funziona, i diversi stati di a memoria di refrigerazione circulanu in questu sistema chjusu, è ogni ciclu hà quattru prucessi basi:
(1) Prucessu di cumpressione: u compressore inala u gasu refrigerante à a surtita di l'evaporatore à bassa temperatura è pressione, è u comprime in un compressore di rimozione di gasu à alta temperatura è alta pressione.
(2) Prucessu di liberazione di u calore: u gasu refrigerante surriscaldatu à alta temperatura è alta pressione entra in u condensatore, è u gasu refrigerante hè condensatu in un liquidu per via di a riduzione di a pressione è di a temperatura, è assai calore hè liberatu.
(3) prucessu di strozzatura: Dopu chì u liquidu refrigerante cù alta temperatura è pressione passa per u dispusitivu di espansione, u vulume diventa più grande, a pressione è a temperatura calanu bruscamente, è u dispusitivu di espansione hè eliminatu in una nebbia (piccule gocce).
(4) Prucessu d'assorbimentu di calore: u liquidu refrigerante in forma di nebbia entra in l'evaporatore, dunque u puntu d'ebullizione di u refrigerante hè assai più bassu chè a temperatura in l'evaporatore, dunque u liquidu refrigerante evapora in un gas. Durante u prucessu d'evaporazione, una grande quantità di calore hè assorbita intornu, è dopu u vapore refrigerante à bassa temperatura è bassa pressione entra in u compressore.
2 Principiu di funziunamentu di u ventilatore
Di solitu, u ventilatore di a vittura hè un ventilatore centrifugu, è u principiu di funziunamentu di u ventilatore centrifugu hè simile à quellu di u ventilatore centrifugu, eccettu chì u prucessu di cumpressione di l'aria hè generalmente realizatu sottu l'azione di a forza centrifuga attraversu parechje giranti di travagliu (o parechje tappe). U ventilatore hà un rotore rotante à alta velocità, è a pala di u rotore spinge l'aria à muoversi à alta velocità. A forza centrifuga face chì l'aria scorri versu a surtita di u ventilatore longu a linea evolvente in a forma evolvente di l'involutu, è u flussu d'aria à alta velocità hà una certa pressione di u ventu. A nova aria hè rifornita attraversu u centru di l'involutu.
Teoricamente parlante, a curva caratteristica pressione-flussu di u ventilatore centrifugu hè una linea retta, ma per via di a resistenza à l'attritu è altre perdite in l'internu di u ventilatore, a curva caratteristica di pressione è flussu attuale diminuisce dolcemente cù l'aumentu di a portata, è a curva currispundente di putenza-flussu di u ventilatore centrifugu aumenta cù l'aumentu di a portata. Quandu u ventilatore funziona à velocità costante, u puntu di travagliu di u ventilatore si moverà longu a curva caratteristica pressione-flussu. A cundizione di funziunamentu di u ventilatore durante u funziunamentu dipende micca solu da e so prestazioni, ma ancu da e caratteristiche di u sistema. Quandu a resistenza di a rete di tubi aumenta, a curva di prestazioni di i tubi diventerà più ripida. U principiu basicu di a regulazione di u ventilatore hè di ottene e cundizioni di travagliu richieste cambiendu a curva di prestazioni di u ventilatore stessu o a curva caratteristica di a rete di tubi esterna. Dunque, alcuni sistemi intelligenti sò installati nantu à a vittura per aiutà a vittura à funziunà nurmalmente quandu si guida à bassa velocità, velocità media è alta velocità.
Principiu di cuntrollu di u ventilatore
2.1 Cuntrollu automaticu
Quandu l'interruttore "automaticu" di a scheda di cuntrollu di l'aria condizionata hè premutu, l'urdinatore di l'aria condizionata aghjusta automaticamente a velocità di u ventilatore secondu a temperatura di l'aria di uscita necessaria.
Quandu a direzzione di u flussu d'aria hè selezziunata in a "direzzione di flussu frontale" o "direzzione di doppiu flussu", è u ventilatore hè in un statu di bassa velocità, a velocità di u ventilatore cambierà secondu a forza solare in u range di limiti.
(1) Funziunamentu di u cuntrollu di bassa velocità
Durante u cuntrollu di bassa velocità, l'urdinatore di l'aria condizionata scollega a tensione di basa di u triodu di putenza, è ancu u triodu di putenza è u relè à ultra alta velocità sò scollegati. A corrente scorre da u mutore di u ventilatore à a resistenza di u ventilatore, è dopu piglia u ferru per fà chì u mutore funziona à bassa velocità.
L'urdinatore di climatizazione hà e seguenti 7 parte: 1 batteria, 2 interruttore di accensione, 3 relè di riscaldamentu, mutore di ventilatore, 5 resistenza di ventilatore, 6 transistor di putenza, 7 filu di fusibile di temperatura, 8 urdinatore di climatizazione, 9 relè d'alta velocità.
(2) Funziunamentu di u cuntrollu di velocità media
Durante u cuntrollu di a velocità media, u triodu di putenza assembla un fusibile di temperatura, chì prutege u triodu da i danni di surriscaldamentu. L'urdinatore di l'aria condizionata cambia a corrente di basa di u triodu di putenza cambiendu u signale di pilotaggio di u ventilatore per ottene u scopu di u cuntrollu senza filu di a velocità di u mutore di u ventilatore.
3) Funziunamentu di u cuntrollu d'alta velocità
Durante u cuntrollu di alta velocità, l'urdinatore di l'aria condizionata scollega a tensione di basa di u triodu di putenza, u so connettore n. 40 di ferru di cunnessione, è u relè di alta velocità hè attivatu, è a corrente da u mutore di u ventilatore scorre attraversu u relè di alta velocità, è dopu versu u ferru di cunnessione, facendu chì u mutore giri à alta velocità.
2.2 Preriscaldamentu
In u statu di cuntrollu automaticu, un sensore di temperatura fissatu in a parte inferiore di u core di u riscaldatore rileva a temperatura di u refrigerante è esegue u cuntrollu di preriscaldamentu. Quandu a temperatura di u refrigerante hè inferiore à 40 ° C è l'interruttore automaticu hè attivatu, l'urdinatore di climatizazione chjude u ventilatore per impedisce chì l'aria fredda sia scaricata. À u cuntrariu, quandu a temperatura di u refrigerante hè superiore à 40 ° C, l'urdinatore di climatizazione accende u ventilatore è u face girà à bassa velocità. Da tandu in poi, a velocità di u ventilatore hè cuntrullata automaticamente secondu u flussu d'aria calculatu è a temperatura di l'aria di uscita necessaria.
U cuntrollu di preriscaldamentu discrittu sopra esiste solu quandu u flussu d'aria hè sceltu in a direzzione "in fondu" o "doppiu flussu".
2.3 Cuntrollu di u flussu d'aria ritardatu (solu per u raffreddamentu)
U cuntrollu di u flussu d'aria ritardatu hè basatu annantu à a temperatura in u refrigeratore rilevata da u sensore di temperatura di l'evaporatore. ritardu
U cuntrollu di u flussu d'aria pò impedisce a scarica accidentale d'aria calda da u climatizzatore. Questa operazione di cuntrollu di ritardu hè realizata solu una volta quandu u mutore hè avviatu è e seguenti cundizioni sò soddisfatte: 1 funziunamentu di u compressore; Girate 2 u cuntrollu di u ventilatore in u statu "automaticu" (interruttore automaticu acceso); 3 Cuntrollu di u flussu d'aria in u statu "facciale"; Ajustate à "Face" per mezu di l'interruttore facciale, o impostate à "face" in u cuntrollu automaticu; 4 A temperatura in u refrigeratore hè superiore à 30 ℃
U funziunamentu di u cuntrollu di u flussu d'aria ritardatu hè u seguente:
Ancu quandu tutte e quattru cundizioni sopra sò soddisfatte è u mutore hè statu avviatu, u mutore di u ventilatore ùn pò micca esse avviatu subitu. U mutore di u ventilatore hà una differenza di 4s, ma u compressore deve esse acceso, è u mutore deve esse avviatu, è u gas refrigerante deve esse adupratu per rinfriscà l'evaporatore. U mutore di u ventilatore posteriore 4s si avvia, funziona à bassa velocità in u primu tempu di 5s, è accelera gradualmente à alta velocità in l'ultimu tempu di 6s. Questa operazione impedisce a scarica improvvisa di aria calda da a ventilazione, chì pò causà agitazione.
Osservazioni di chjusura
U sistema di climatizazione perfettu per a vittura, cuntrullatu da un urdinatore, pò aghjustà automaticamente a temperatura, l'umidità, a pulizia, u cumpurtamentu è a ventilazione di l'aria in a vittura, è fà chì l'aria in a vittura scorri à una certa velocità è direzzione per furnisce un bonu ambiente di guida per i passageri, è assicurà chì i passageri sianu in un ambiente d'aria cunfurtevule in diversi climi è cundizioni esterni. Pò impedisce à u vetru di a finestra di brinà, affinchì u cunduttore possi mantene una visione chjara, è furnisce una garanzia basica per una guida sicura.
Sè vo vulete sapè di più, cuntinuate à leghje l'altri articuli di stu situ!
Per piacè chjamateci sè avete bisognu di tali prudutti.
Zhuo Meng Shanghai Auto Co., Ltd. s'impegna à vende pezzi di ricambio auto MG & MAUXS, benvenuti à cumprà.