Assorbimentu di scossa di l'automobile
In u sistema di sospensjoni, l'elementu elasticu vibra per l'impattu. Per migliurà a cunsulazione di u veiculu, l'ammortizzatore hè stallatu in parallelu cù l'elementu elasticu in a sospensjoni. Per attenuà a vibrazione, l'ammortizzatore utilizatu in u sistema di sospensjoni di u veiculu hè principalmente un ammortizzatore idraulicu. U so principiu di funziunamentu hè chì quandu a vibrazione trà u quadru (o corpu) è l'asse si verifica un muvimentu relative, u pistone in l'ammortizzatore si move in su è in giù, L'oliu in a cavità di l'ammortizzatore scorri ripetutamente da una cavità attraversu diversi pori in un altru. cavità.
À questu tempu, l'attrito trà u muru di u pirtusu è l'oliu [1] è l'attrito internu trà e molécule d'oliu formanu una forza di smorzamentu nantu à a vibrazione, cusì chì l'energia di vibrazione di u veiculu hè trasfurmata in energia di calore d'oliu, chì hè assorbita è emessa. in l'atmosfera da l'ammortizzatore. Quandu a seccione di u canali di l'oliu è altri fattori restanu invariati, a forza di smorzamentu aumenta o diminuisce cù a velocità di u muvimentu relative trà u quadru è l'assi (o rota), è hè ligata à a viscosità di l'oliu.
L'ammortizzatore è l'elementu elasticu facenu u compitu di riduce l'impattu è a vibrazione. Se a forza di smorzamentu hè troppu grande, l'elasticità di a sospensjoni si deteriorarà, è ancu i parti di cunnessione di l'ammortizzatore seranu danati. A causa di a cuntradizzione trà l'elementu elasticu è l'ammortizzatore.
(1) Durante u colpu di compressione (l'asse è u quadru sò vicinu à l'altru), a forza di smorzamentu di l'ammortizzatore hè chjuca, per dà u ghjocu cumpletu à l'effettu elasticu di l'elementu elasticu è mitigà l'impattu. À questu tempu, l'elementu elasticu ghjoca un rolu maiò.
(2) Durante a corsa di estensione di a sospensione (l'asse è u quadru sò alluntanati l'una di l'altru), a forza di smorzamentu di l'ammortizzatore deve esse grande è assorbe a vibrazione rapidamente.
(3) Quandu a vitezza relative trà l'assi (o rota) è l'asse hè troppu grande, l'ammortizzatore hè necessariu di aumentà automaticamente u flussu di fluidu per mantene a forza damping in un certu limitu, per evità di sopportà una carica d'impattu eccessiva.
L'ammortizzatore cilindrico hè largamente utilizatu in u sistema di sospensione di l'automobile, è pò ghjucà u rolu di assorbimentu di scossa sia in compressione sia in corsa di estensione. Hè chjamatu shock absorber bidirezionale. Ci sò ancu novi ammortizzatori, cumpresi l'ammortizzatore gonfiabile è l'ammortizzatore regolabile di resistenza.