A pusizione di travagliu è u principiu di u fan di raffreddamentu di l'automobile
1. Quandu u sensoru di temperatura di u cisterna (in realtà a valvula di cuntrollu di temperatura, micca u sensor di temperatura di l'acqua) detecta chì a temperatura di u cisterna supera u limitu (principalmente 95 gradi), u relay di u fan engages;
2. U circuitu di u fan hè cunnessu à traversu u relay di u fan, è u mutore di u fan accumenza.
3. Quandu u sensoru di temperatura di u cisterna d'acqua detecta chì a temperatura di u cisterna d'acqua hè più bassu di u limitu, u relay di u fan hè separatu è u mutore di u fan cessà di travaglià.
U fattore ligatu à u funziunamentu di u fan hè a temperatura di u tank, è a temperatura di u tank ùn hè micca direttamente ligata à a temperatura di l'acqua di u mutore.
A pusizione di travagliu è u principiu di u fan di rinfrescante di l'automobile: u sistema di raffreddamentu di l'automobile include dui tipi.
Raffreddamentu liquidu è rinfrescante à l'aria. U sistema di rinfrescante di un veiculu liquidu circula u liquidu attraversu i tubi è i canali in u mutore. Quandu u liquidu scorri attraversu un mutore caldu, assorbe u calore è rinfriscà u mutore. Dopu chì u liquidu hà passatu per u mutore, hè sviatu à un scambiatore di calore (o radiatore), per quale u calore da u liquidu hè dissipatu in l'aria. Raffreddamentu di l'aria Alcune vitture iniziali anu utilizatu a tecnulugia di rinfrescante à l'aria, ma i vitture muderni utilizanu pocu stu metudu. Invece di circulà u liquidu attraversu u mutore, stu metudu di rinfrescante usa fogli d'aluminiu attaccati à a superficia di i cilindri di u mutore per rinfriscà. I fanali potenti soffianu l'aria in i fogli d'aluminiu, dissipandu u calore in l'aria viota, chì rinfresce u mutore. Perchè a maiò parte di e vitture utilizanu rinfrescante liquidu, e vitture di ductwork anu assai piping in u so sistema di raffreddamentu.
Dopu chì a pompa hà purtatu u liquidu à u bloccu di u mutore, u liquidu cumencia à scorri per i canali di u mutore intornu à u cilindru. U fluidu torna à u termostatu attraversu a testa di u cilindru di u mutore, induve scorri fora di u mutore. Se u termostatu hè disattivatu, u fluidu torna direttamente à a pompa attraversu i tubi intornu à u termostatu. Se u termostatu hè attivatu, u liquidu hà da cumincià à flussu in u radiatore è poi torna in a pompa.
U sistema di riscaldamentu hà ancu un ciclu separatu. U ciculu principia in a testa di u cilindru è alimenta u liquidu attraversu u soffiu di riscaldatore prima di vultà à a pompa. Per i vitture cù trasmissioni automatiche, ci hè di solitu un prucessu di ciclu separatu per rinfriscà l'oliu di trasmissione integratu in u radiatore. L'oliu di trasmissione hè pompatu da a trasmissione attraversu un altru scambiatore di calore in u radiatore. U liquidu pò operà in una larga gamma di temperatura da assai sottu à zero gradi Celsius à assai sopra à 38 gradi Celsius.
Dunque, qualunque liquidu hè utilizatu per rinfriscà un mutore, deve avè un puntu di congelazione assai bassu, un puntu di ebollizione assai altu, è esse capaci di assorbe una larga gamma di calore. L'acqua hè unu di i liquidi più efficaci per assorbe u calore, ma u puntu di congelazione di l'acqua hè troppu altu per scuntrà e cundizioni obiettivu per i motori di l'automobile. U liquidu chì a maiò parte di e vitture utilizanu hè una mistura d'acqua è etilene glycol (c2h6o2), cunnisciutu ancu coolant. Aghjunghjendu l'etilenglicol à l'acqua, u puntu di ebullizione pò esse aumentatu significativamente è u puntu di congelazione abbassatu.
Ogni volta chì u mutore funziona, a pompa circula u liquidu. Simile à e pompe centrifughe aduprate in vitture, cum'è a pompa spins, pompa u liquidu fora da a forza centrifuga è a succhia constantemente à mezu à u mezu. L'entrata di a pompa hè situata vicinu à u centru per chì u liquidu chì torna da u radiatore pò cuntattà i pale di pompa. I pale di pompa portanu u fluidu à l'esternu di a pompa, induve entra in u mutore. U fluidu da a pompa principia à flussu à traversu u bloccu di u mutore è a testa, dopu in u radiatore, è infine torna à a pompa. U bloccu di cilindru di u mutore è a testa anu una quantità di canali fatti da casting o produzzione meccanica per facilità u flussu di fluidu.
Se u liquidu in questi pipi scorri liscia, solu u liquidu in cuntattu cù a pipa serà rinfriscatu direttamente. U calore trasferitu da u liquidu chì scorri à traversu a pipa à a pipa dipende da a diferenza di temperatura trà u pipa è u liquidu chì tocca a pipa. Dunque, se u liquidu in cuntattu cù a pipa hè rinfriscata rapidamente, u calore trasferitu serà abbastanza chjucu. Tuttu u liquidu in a pipa pò esse aduprata in modu efficau, creendu turbulenza in a pipa, mischjendu tuttu u liquidu, è mantene u liquidu in cuntattu cù a pipa à alte temperature per assorbe più calore.
U cooler di trasmissione hè assai simili à u radiatore in u radiatore, salvu chì l'oliu ùn scambia micca u calore cù u corpu di l'aria, ma cù l'antifreeze in u radiatore. Copertura di cisterna di pressione A tappa di cisterna di pressione pò aumentà u puntu di ebollizione di l'antigelu di 25 ℃.
A funzione chjave di u termostatu hè di calà u mutore rapidamente è mantene una temperatura constante. Questu hè ottenutu aghjustendu a quantità di acqua chì scorri à traversu u radiatore. À basse temperature, l'uscita di u radiatore serà cumplettamente bluccata, significatu chì tuttu l'antigelu circulera per u mutore. Quandu a temperatura di l'antifreeze s'eleva à 82-91 C, u termostatu serà attivatu, chì permetterà chì u liquidu scorri per u radiatore. Quandu a temperatura di l'antigelu righjunghji 93-103 ℃, u regulatore di temperatura serà sempre attivu.
U fan di rinfrescante hè simili à un termostatu, cusì deve esse aghjustatu per mantene u mutore à una temperatura constante. E vitture di trazione frontale anu ventilatori elettrici perchè u mutore hè di solitu muntatu orizontale, vale à dì chì a pruduzzione di u mutore face à u latu di a vittura.
U ventilatore pò esse aghjustatu da un interruttore termostaticu o un computer di u mutore. Quandu a temperatura s'eleva sopra à u setpoint, sti ventilatori seranu attivati. Quandu a temperatura scende sottu à u valore stabilitu, sti ventilatori saranu spenti. Ventilatore di rinfrescante I veiculi di trazione posteriore cù motori longitudinali sò generalmente equipati di ventilatori di rinfrescante motorizzati. Questi ventilatori anu embrague viscosu termostaticu. L'embrague hè situatu in u centru di u fan, circundatu da u flussu d'aria da u radiatore. Questu embrague viscosu particulari hè qualchì volta più cum'è l'accoppiatore viscoso di una vittura di trazione integrale. Quandu a vittura surriscalda, apre tutte e Windows è eseguite u riscaldatore quandu u ventilatore funziona à piena velocità. Questu hè chì u sistema di riscaldamentu hè veramente un sistema di rinfrescante secundariu, chì pò riflette u statu di u sistema di rinfrescante principale nantu à a vittura.
Sistema di riscaldamentu U soffiu di riscaldamentu situatu nantu à u dashboard di a vittura hè in realtà un picculu radiatore. U ventilatore di u riscaldatore manda l'aria viota attraversu u soffiu di u riscaldatore è in u compartmentu di u passageru di a vittura. I soffietti di riscaldatore sò simili à i radiatori chjuchi. U soffiu di u riscaldatore aspira l'antigelu termale da a testa di u cilindru è poi u ritruvà in a pompa per chì u calefactore pò funziunà quandu u termostatu hè attivatu o spento.